December 01, 2009

After raya haji....

Arini tetibe jek rasa nak update. Dah lama tak update kan. huhu!!!

Orang lain suma dok sebuk cite pasal raya aji dierang, meh cni aku citer kisah pas raya aji lak. hehe!! (*poyo jek aku ni)

Raya aritu aku balik kampung. Aku balik dengan bertimbun esemen dan kepala yang sarat dengan pemikiran pasal esemen dan fyp jer. Sangat2 tak best. urghhhh!!!!

Raya yg sangat meriah. Penuh umah aku. Mak aku buat bihun sup n sup gear box. 1 periuk besar gler. Ade lima kaki lembu (*setelah dipotong akan menjadi byk part). Banyak gler weiii. Aku sorang jek makan sampai 5. Pastu trus migrain. Hahaha!!!(*padan muka aku).

Petang lak kitorang buat sesi membakar kek ramai2. Suma sebab ade tepung lebih. Pastu aku dicabar lak untuk membuat kek sebab aku memang fail skek pasal buat kek ni. Kek mak aku siap dulu. Tapikan kek aku lagi sedap. wahhhhh vangga disitu (*tak kesahla walaupon tepung segera asalkan kek aku sedap...dush). hahaha!!!!

Owh, entry kali ni takde gambar yer sebab aku tak charge kamera aku. hehe!!! pastu aku tak sentuh langsung baju kurung. Hanya tracksuit dan jeans sahaja. So tak perlu la aku nk posing bergambar bagai. hoho!!!

Pastu ari ahad aku dh blk melaka. Tp disebabkan jem truk, perjalanan yang sepatutnya aku sampai petang kat kl, aku sampai pukul 12 mlm. Memang aku emosi habes... arghhh!!!!

Pastu gi umah mojo dulu sebab nak amek barang2 die untuk balik melaka. Then mojo ajak makan laksa sekali. Mama mojo yang buat. Sedap sgt... aku ske laksa tu sbb die takde cili2 yg besar or biji cili dan tulang ikan pun takde. Memang laksa penang yg sedap.

Pasni ingt nk buat laksa la. Dulu masa dok kat maluri aku penah buat laksa. Tapi sekarang dah lupa. Nanti nk mintak resepi dari mama mojo la. (*itupun kalo aku tak segan...hehe!!!)

Balik melaka malam tu, ita tumpang aku. Kitorang sampai melaka dah dekat pukul 3 pagi. So hari ahad tu seharian aku dalam keta jek. Bosan gler. Memang tak produktive langsung. Grrrrr.....

later~

No comments: