November 11, 2009

Steambot

Ni aku nk citer kisah steambot lak.
Masa tu aku baru jek blk melaka lepas abes cuti. Ma
sa cuti tu aku ade la gi mkn kat umah best fren aku (Zihan) kat perlis. Mak die buat steambot. Uishhh sedap gler. Masalahnyer skrg ni, aku bukan jek setakat teruja dgn kesedapan steambot tu tp teruja dgn periuk steambot tu skali. haha!!

Ye aku mmg seorg yg sgt teruja dgn pinggan mangkuk, periuk belanga n brg2 dapur. Dh byk gak yg aku beli. Ade la gak koleksi aku. Pasni kalo kawen senang, xyah nk klam kabut sgt nk beli byk brg. Hoho!! (*part ni mojo slalu bising, die suruh aku jgn jadik makcik2 sgt...cisss)


So blk je kat melaka, aku kol Zihan tanye kat mane leh cari periuk steambot mcm tu. Aku pun gedik2 la kat mojo ajak gi beli periuk tu. See...truk kan prangai aku. haha!! Blk jek dari beli periuk tu, aku trus masak steambot. Aku ajak osmet aku join mkn skali. Rasa steambot aku ni okla. Sedap la jugak. Aku buat kuah tomyam. Kenapa aku buat kuah tomyam??? Sbb aku mmg suke mkn tomyam n aku ade resepi tomyam aku sendri yakni aku bleh buat pes tomyam aku sendri (*ayat poyo disitu). hehe!!


Ni la rupa steambot yg aku buat utk 1st time nyer menggunakan periuk baru. hehe!!

Nampak sedap tak??? hoho!!

Nanti aku cite lg psl masakan2 aku yg lain.

Later~

No comments: