November 17, 2009

Triffle..

Ni nak citer pasal triffle lak...

Ni la gambar triffle hasil dari googled...

Lepas jek tengok muvi, trus shoot gi tesco. Cari kek span, fruit cocktail n bahan2 untuk buat triffle yang lain la. Sambil tu beli gak skali barang2 basah untuk masak nanti. Pusing2 dekat sejam gak la nk cari barang2 pun. (*tesco mcm tak best jek skrg ni sbb mcm tak tersusun & byk brg basah takde stok). Skali whip cream takde lak. Terpaksala gi jusco lak. huh!! Nasib baik la mojo melayan jek. Sebab die yang nak makan kan. haha!!

Balik je umah, trus buat triffle. uhh...semangat + excited. 1st time nak buat kan. Haruslah semangat lebih. hehe!! Resepi dapat hasil dari googled. Macam biasa la kan..haha!!

Pastu dah siap, kena la simpan dalam peti sejuk semalaman. Esoknye baru leh makan ye...
Yang klakarnye, mojo asek sms je malam tu tanya pasal dah leh makan triffle ke belom. haihhh!!!

Petang esoknye triffle pun dihidangkan. Aku ajak osmet aku join makan skali.

ni la rupa triffle yg aku buat
*pandangan dari sisi*

*pandangan dari depan*
(sila abaikan buih2 kat whip cream tu ye...aku pakai whip cream yg segera dlm botol tu sbb umah aku xder mesir pemutar ye..haha!!)



*Ni lak gambar sebelum dan selepas pinggan mojo..hehe!!*


Mojo cakap sedap cuma kena kurangkan manis skek (*aku kembang disitu sbb kena puji..he...). Die bagi 4/5 star. ok la tu. Mojo makan tambah. Suker.....

Osmet aku cakap sedap gak...die bagi 4.5/5 star. Suker gak... Nampak sangat mojo kedekut bintang..huhu!!

Malam tu lak, aku masak tomyam & telur dadar. Satu periuk besar aku masak. Senang, suma orang bleh makan kan. Osmet aku suker btul kalo aku masak tomyam. hehe!! Pastu bagi kat mojo dan kawan2 die makan lagi. Malam tu ulang lagi makan triffle ramai2 lepas makan nasi. So sangatla kenyang..alhamdulillah....;)

No comments: